imei repair
Gurubumuzda paylaşılan çözümlerden haberdar olmak için Guruba katılın·
Grubumuza sende Katıl
Cep Telefonu Tamir destek Paylaşım Topluluğu
 
on | 0 yorum

Ba��ms�z Denetim Y�netmeli�inin (BDY) ��effafl�k raporunun haz�rlanmas� ve duyurulmas�� ba�l�kl� 36�nc� maddesi uyar�nca, bir takvim y�l�nda kamu yarar�n� ilgilendiren kurulu�lar�n (KAY�K) denetimini yapm�� denetim kurulu�lar�n�n ilgili takvim y�l�n� m�teakip, �zel hesap d�nemi kullanan denetim kurulu�lar�n�n ise hesap d�nemi kapan���n� m�teakip d�rd�nc� ay�n sonuna kadar y�ll�k �effafl�k raporlar�n� internet sitelerinde yay�mlamalar� ve ayn� s�re i�erisinde Kurumumuza bildirmeleri gerekmektedir. (07/05/2020 tarihinde Kurumumuz internet sitesinde yay�mlanan �Kurumumuza Yap�lacak Bildirimlere �li�kin S�relerin Ertelenmesi Hakk�nda Ek Duyuru� uyar�nca s�z konusu bildirimin 30/06/2020 tarihine kadar yap�labilmesi m�mk�nd�r.)

Kurumumuzca �KAY�K Dahil Denetime Yetkili� olarak sicile kaydedilen denetim kurulu�lar�n�n, �effafl�k raporlar�na ili�kin BDY�nin 36�nc� maddesinde d�zenlenen y�k�ml�l�klerini zaman�nda, tam ve do�ru olarak yerine getirmeleri ve bu y�k�ml�l�klerin yerine getirilmemesi nedeniyle herhangi bir yapt�r�mla kar��la�mamalar� ad�na a�a��daki hususlara dikkat edilmesi �nem arz etmektedir:

A�a��daki �irketler KAY�K kapsam�ndad�r (BDY m. 4/1-l):

a. Halka a��k �irketler,

b. Bankalar,

c. Sigorta �irketleri,

d. Reas�rans �irketleri,

e. Emeklilik �irketleri,

f. Fakt�ring �irketleri,

g. Finansman �irketleri,

h. Finansal kiralama �irketleri,

i. Varl�k y�netim �irketleri,

j. Emeklilik fonlar�

k. 6362 say�l� Kanunda tan�mlanm�� olan ihra���lar,

l. 6362 say�l� Kanunda tan�mlanm�� olan sermaye piyasas� kurumlar�:

Yat�r�m kurulu�lar�,

Kolektif yat�r�m kurulu�lar�,

Sermaye piyasas�nda faaliyette bulunacak ba��ms�z denetim, de�erleme (gayrimenkul de�erleme dahil) ve derecelendirme kurulu�lar�,

Portf�y y�netim �irketleri,

�potek finansman� kurulu�lar�,

Konut finansman� ve varl�k finansman� fonlar�,

Varl�k kiralama �irketleri,

Merkez� takas kurulu�lar�,

Merkez� saklama kurulu�lar�,

Veri depolama kurulu�lar�,

Kurulu� ve faaliyet esaslar� Sermaye Piyasas� Kurulunca belirlenen di�er sermaye piyasas� kurumlar�.

2019 takvim y�l�nda yukar�da belirtilen KAY�K�lerden herhangi birinin denetimini yapan denetim kurulu�lar�n�n 2019 takvim y�l�na ait �effafl�k raporlar�n� yukar�da belirtilen s�re i�erisinde, Kurulu�a ait internet sitelerinin �effafl�k Raporlar�yla �lgili B�l�m�nde yay�mlamalar� ve yine ayn� s�re i�erisinde S�zle�me Bilgi Giri�i Sisteminde (SBG) yer alan ��effafl�k Raporu Bildirimi� men�s� �zerinden Kurumumuza bildirmeleri gerekmektedir. (BDY m. 36/1)

�effafl�k raporlar�, denetim kurulu�unun y�netim organ� ba�kan� taraf�ndan imzalanmal�d�r. (BDY m. 36/2)

�effafl�k raporlar�n�n, denetim kurulu�una ili�kin asgari olarak a�a��daki bilgileri i�ermesi gerekmektedir (BDY m. 36/2):

Hukuki yap�s� ve ortaklar� hakk�nda a��klama,

Kilit y�neticileri ve sorumlu denet�ileri hakk�nda a��klama,

��inde yer ald��� denetim a��n�n hukuki ve yap�sal �zelliklerine ili�kin a��klama,

�li�kili denetim kurulu�lar� ve di�er i�letmelere ve bu ili�kilerin mahiyetine ili�kin a��klama,

Organizasyon yap�s� hakk�nda a��klama,

Kalite g�vence sistemi incelemesinin en son ne zaman yap�ld���na dair bilgi,

Bir �nceki y�lda denetim hizmeti verdi�i KAY�K�lerin listesi (Ki�isel g�venli�e ili�kin �nemli ve etkin bir tehdidin var olmas� ve buna talep olmas� halinde Kurumun onay�yla, yap�lacak a��klamada ilgili denetlenen �irket bilgilerine yer verilmeyebilir. BDY m.36/3),

Denet�ilerinin s�rekli e�itimine y�nelik izlenen politikalar hakk�nda a��klama,

Ba��ms�zl�kla ilgili uygulamalar�na ili�kin, ba��ms�zl�k ilkesine uyumun g�zden ge�irilmi� oldu�unu da teyit eden a��klama,

Toplam gelirlerin ba��ms�z denetim faaliyetlerinden, di�er denetim faaliyetlerinden, defter tutma hizmetlerinden ve dan��manl�k hizmetlerinden elde edilen gelirler itibar�yla da��l�m� gibi denetim faaliyetinin a��rl���n� g�steren finansal bilgiler,

Sorumlu denet�ilerin �cretlendirilme esaslar�na ili�kin bilgiler,

Kalite kontrol sisteminin tan�t�m� ve bu sistemin etkin olarak �al��t���na dair denetim kurulu�u y�netiminin beyan�,

Kurum taraf�ndan istenen di�er bilgiler.

Kurumumuzca KAY�K�ler nezdinde denetim yapmak �zere yetkilendirilmi� olmakla birlikte ilgili takvim y�l�nda KAY�K denetimi yapmayan denetim kurulu�lar�n�n �effafl�k raporu haz�rlama, internet sitesinde yay�mlama ve Kurumumuza bildirme y�k�ml�l��� bulunmamaktad�r. Ancak bu kapsamda yer alan denetim kurulu�lar�n�n bu durumu, internet sitelerinin �effafl�k raporlar�yla ilgili b�l�m�nde a��klamalar� gerekmektedir. (BDY m.36/4)

�effafl�k raporlar� ile raporun g�ncellenmesi halinde raporun orijinal hali ve g�ncellenmi� hallerinin ayr� ayr� be� y�l s�reyle kamunun eri�imine a��k tutulmas� gerekmektedir. (BDY m.36/5)

�effafl�k raporu haz�rlanmas� durumunda bu raporun Kurulu�un internet sitesinde yay�mlanmas� ve be� y�l s�reyle kamunun eri�imine a��k tutulmas� gerekti�inden ve ilgili takvim y�l�nda KAY�K denetimi yapmayan denetim kurulu�lar�n�n bu durumunun internet sitelerinin �effafl�k raporlar�yla ilgili b�l�m�nde a��klanmas� gerekti�inden, denetim kurulu�lar�n�n internet sitelerini aktif tutmalar� ve internet sitelerinde �effafl�k Raporlar� ile ilgili bir b�l�m olu�turmalar� �nem arz etmektedir.

�nemle duyurulur.

(03.06.2020)

0 yorum:

Yorum Gönder

YORUMA CEVAP VEREMEYEBİLİRİZ HIZLI CEVAP ALMAK İÇİN
imei repair GRUBUMUZA KATILABİLİRSİNİZ.
https://www.facebook.com/groups/2564106410501110/