imei repair
Gurubumuzda paylaşılan çözümlerden haberdar olmak için Guruba katılın·
Grubumuza sende Katıl
Cep Telefonu Tamir destek Paylaşım Topluluğu
 
on | 0 yorum

Bilindi�i �zere, Ba��ms�z Denetim Y�netmeli�i�nin (BDY) 34/1-d maddesi uyar�nca, denetim kurulu�lar� ve denet�ilerin son takvim y�l�na ait gelirlerini Kurumumuza bildirmesi gerekmektedir.

2019 takvim y�l�na ait gelirlerin Kurumumuza bildirilmesine ili�kin y�k�ml�l���n zaman�nda, tam ve do�ru olarak yerine getirilmesi ve bu y�k�ml�l���n yerine getirilmemesi nedeniyle herhangi bir yapt�r�mla kar��la��lmamas� ad�na a�a��daki hususlara dikkat edilmesi �nem arz etmektedir:

1) Kimler gelir bildiriminde bulunmal�d�r?

Denetimin yap�l�� amac�na/kapsam�na ba�l� olmaks�z�n 01.01.2019-31.12.2019 tarihleri aras�nda ba��ms�z denetim s�zle�mesi imzalam�� olan t�m denetim kurulu�lar� ve denet�ilerin 2019 takvim y�l�na ait gelirlerini Kurumumuza bildirmesi gerekmektedir.

2) Bildirim ne zamana kadar yap�lmal�d�r?

07/05/2020 tarihinde Kurumumuz internet sitesinde yay�mlanan �Kurumumuza Yap�lacak Bildirimlere �li�kin S�relerin Ertelenmesi Hakk�nda Ek Duyuru� uyar�nca 2019 takvim y�l�na ait gelirlere ili�kin bildirimin 30/06/2020 tarihine kadar yap�lmas� gerekmektedir.

3) Bildirim nas�l yap�lmal�d�r?

Bildirimler yukar�da belirtilen s�re i�erisinde S�zle�me Bilgi Giri�i Sisteminde (SBG) yer alan �Gelir Bildirimi� men�s� �zerinden elektronik ortamda yap�lmal�d�r.

2019 takvim y�l�na ait gelirler bildirilirken;

Ba��ms�z denetim faaliyetlerinden,

Di�er denetim faaliyetlerinden,

Defter tutma hizmetlerinden,

Dan��manl�k hizmetlerinden,

kaynaklanan gelirler ayr� ayr� g�sterilmelidir.

Tahsil edilip edilmedi�ine bak�lmaks�z�n, 2019 takvim y�l� i�erisinde ger�ekle�tirilen yukar�daki faaliyetlerden kaynaklanan gelirler bildirilmelidir.

4) �effafl�k raporu yay�mlayan ve raporda 2019 takvim y�l�na ait gelirlerine yer veren denetim kurulu�lar�n�n da gelir bildiriminde bulunmas� gerekiyor mu?

2019 takvim y�l�na ili�kin �effafl�k raporu yay�mlayan ve s�z konusu �effafl�k raporunda an�lan takvim y�l�na ait gelirlerine yer veren denetim kurulu�lar�n�n da SBG�de yer alan �Gelir Bildirimi� men�s� �zerinden gelir bildiriminde bulunmas� gerekmektedir.

T�m denetim kurulu�u ve denet�ilere �nemle duyurulur.

(06.06.2020)

0 yorum:

Yorum Gönder

YORUMA CEVAP VEREMEYEBİLİRİZ HIZLI CEVAP ALMAK İÇİN
imei repair GRUBUMUZA KATILABİLİRSİNİZ.
https://www.facebook.com/groups/2564106410501110/