imei repair
Gurubumuzda paylaşılan çözümlerden haberdar olmak için Guruba katılın·
Grubumuza sende Katıl
Cep Telefonu Tamir destek Paylaşım Topluluğu
 
on | 0 yorum

T.C.

SOSYAL G�VENL�K KURUMU BA�KANLI�I

Sigorta Primleri Genel M�d�rl���

Say� : 41481264-207.02-E.5994808

Tarih: 12/05/2020

Konu : Hizmet �ak��mas� Nedeniyle Ortalamadan Az Bildirim Yap�lm�� Olmas�

GENEL YAZI

Bilindi�i �zere, 23/12/2019 tarihli ve 20240865 say�l� Genel Yaz�yla;

-5084 say�l� Kanunun 4 �nc� maddesinde yer alan prim te�vikine ili�kin, sahte sigortal�l�k hari�, 5510 say�l� Kanunun 4 �nc� maddesinin birinci f�kras�n�n (b) ve (c) bendi kapsam�ndaki sigortal�l�k ile (a) bendi kapsam�ndaki sigortal�l�k stat�s�n�n �ak��mas� nedeniyle (a) bendi kapsam�ndaki sigortal�l�ktan kaynaklanan hizmetlerin iptal edilmesi sonras�nda ayl�k prim ve hizmet belgesinde kalan sigortal� say�s�n�n 10 ki�inin alt�na d��t��� durumlarda,

-5510 say�l� Kanunun 81 inci maddesinin ikinci f�kras�nda yer alan ilave alt� puanl�k indirimine ili�kin, sahte sigortal�l�k hari�, 5510 say�l� Kanunun 4 �nc� maddesinin birinci f�kras�n�n (b) ve (c) bendi kapsam�ndaki sigortal�l�k ile (a) bendi kapsam�ndaki sigortal�l�k stat�s�n�n �ak��mas� nedeniyle (a) bendi kapsam�ndaki sigortal�l�ktan kaynaklanan hizmetlerin iptal edilmesi sonras�nda ayl�k prim ve hizmet belgesinde kalan sigortal� say�s�n�n (2016/Mart �ncesi i�in) 10 ki�inin alt�na d��t��� durumlarda, i�verenlerin s�z konusu te�vikten usul�ne uygun yararlanm�� kabul edilecekleri a��klanm��t�.

Bu defa, Sosyal G�venlik �l/Merkez M�d�rl�klerinden al�nan yaz�lardan, 4447 say�l� Kanunun ge�ici 10, 15, 17 ve 19 uncu maddelerinde yer alan prim te�viklerinden yararlanan i�verenlerin; 5510 say�l� Kanunun 4 �nc� maddesinin birinci f�kras�n�n (b) ve (c) bendi kapsam�ndaki sigortal�l�k ile (a) bendi kapsam�ndaki sigortal�l�k stat�s�n�n �ak��mas� nedeniyle (a) bendi kapsam�ndaki sigortal�l�ktan kaynaklanan hizmetlerin iptal edilmesi sonras�nda ilgili kanun maddelerinde belirtilen ortalamaya ilave olma �art�n�n ihlal edilmesinden dolay� sonradan hata listesine d��t�kleri belirtilerek, bu durumdaki i�verenlerin s�z konusu genel yaz� kapsam�nda de�erlendirilip de�erlendirilmeyece�i hususunda teredd�t ya�and��� anla��lm��t�r.

Ortalamaya ilave olma �art� dahil di�er t�m �artlar� sa�layarak 4447 say�l� Kanunun ge�ici 10, 15, 17 ve 19 uncu maddelerinde yer alan prim te�viklerinden yararlanan i�verenlerin, Kuruma bildirdikleri sigortal�lardan, sahte sigortal�l�k hari�, 5510 say�l� Kanunun 4 �nc� maddesinin birinci f�kras�n�n (b) ve (c) bendi kapsam�ndaki sigortal�l�k ile (a) bendi kapsam�ndaki sigortal�l�k stat�s�n�n �ak��mas� nedeniyle (a) bendi kapsam�ndaki sigortal�l�ktan kaynaklanan hizmetlerin iptal edilmesi sonras�nda baz� aylarda �ortalamadan az �al��t�r�lm��� hata mesaj� nedeniyle hataya d��meleri durumunda, s�z konusu i�verenlerin bahse konu te�viklerden usulune uygun yararlanm�� kabul edilmeleri ve hata listelerinden ��kar�lmalar� gerekti�i de�erlendirilmektedir.

Buna g�re, 4447 say�l� Kanunun ge�ici 10, 15, 17 ve 19 uncu maddelerinde yer alan prim te�viklerine ili�kin olmak �zere; i�verenlerin Kuruma bildirdikleri sigortal�lardan, sahte sigortal�l�k hari�, 5510 say�l� Kanunun 4 �nc� maddesinin birinci f�kras�n�n (b) ve (c) bendi kapsam�ndaki sigortal�l�k ile (a) bendi kapsam�ndaki sigortal�l�k stat�s�n�n �ak��mas� nedeniyle (a) bendi kapsam�ndaki sigortal�l�ktan kaynaklanan hizmetlerin iptal edilmesi sonras�nda baz� aylarda s�z konusu te�viklerden baz� sigortal�lardan dolay� ortalaman�n alt�na d���lmesi halinde, bu i�verenlerin ilgili te�viklerden usul�ne uygun yararland��� kabul edilecektir.

Dolay�s�yla yukar�da belirtilen hallerle s�n�rl� olmak kayd�yla, ��veren �ntra / Te�vikler ve Tan�mlar / Hatal� Te�vik Bildirimi Sorgulama / G�ncelleme men�s�nde yer alan �Hizmet �ak��mas� nedeniyle olu�an kayd� sil� ekranlar� vas�tas�yla 06111, 06645, 0687, 1687, 17103, 27103 kanun numaral� �ortalamadan az �al��t�r�lm��� hata a��klamas� ile hata listelerinde yer alan kay�tlar�n hata listesinden ��kart�lmas� m�mk�n bulunmaktad�r.

Ancak, yukar�da belirtilen ve �Hizmet �ak��mas� nedeniyle olu�an kayd� sil� butonu vas�tas�yla hata listesinden ��kart�lmas� gereken hatal� d�nemlerin, ���veren �ntra-Hatal� Te�vik Bildirimi Sorgulama / G�ncelleme� men�s�nden yap�lacak g�ncelleme ile tekrar aktif hale getirilmeyece�inin dikkate al�nmas� ve hata listesinden ��kart�lacak i�yeri ile d�nemler i�in gerekli kontrol ve incelemelerin titizlikle yap�larak, sadece cari d�nemde ortalamaya ilave olma �art�n�n sa�lanmas�na ra�men hizmet �ak��mas� nedeniyle sonradan yap�lan hizmet iptali sonucunda ortalama sigortal� say�s� y�n�yle hata listesine d��en sigortal�n�n s�z konusu buton vas�tas�yla hata listesinden ��kart�lmas� gerekmektedir.

Bilgi edinilmesini ve gere�ini rica ederim.

Sava� ALI�

Kurum Ba�kan� a.

Genel M�d�r V.

(03.06.2020)

0 yorum:

Yorum Gönder

YORUMA CEVAP VEREMEYEBİLİRİZ HIZLI CEVAP ALMAK İÇİN
imei repair GRUBUMUZA KATILABİLİRSİNİZ.
https://www.facebook.com/groups/2564106410501110/